Četvrtak 17 Listopad 2019

Alfa Romeo

Napisao
Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Alfa Romeo Alfa Romeo

Prethodnica Alfa Romea bila je tvornica pod imenom "Darracq Italiana", koju su od 1907. vodili Cavalieri Ugo Stella, aristokrat iz Milana, te Alexandre Darracq, predsjednik francuske tvornice automobila. Prvotno su se automobili proizvodili u Napulju, ali nakon prekida poslovnih odnosa Cavalieri Ugo Stella i ostali talijanski ulagači, preselili su tvornicu u jednu malu podružnicu Darracq automobila u okolicu Milana zvanom Portello. Tu tvrtka mijenja ime u ALFA, što znači Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, odnosno Lombardijska Tvornica Automobila d. o. o.

Prvi Alfin automobil bio je 24 HP (imao je 24 konjske snage) a dizajnirao ga je Giuseppe Merosi. Merosi je nastavio dizajnirati i uzorke s jačim motorima (40-60 KS). Alfa se također priključila i auto utrkama; vozači Franchini i Ronzoni pobijedili su 1911. sa 24 KS na utrci Targa Florio.

S početkom Prvog svjetskog rata proizvodnja u Alfi je stala na tri godine.

Godine 1916. tvrtkom je počeo upravljati napuljski poduzetnik Nicola Romeo, koji je tvrtku preustrojio kako bi proizvodila vojnu opremu za talijansku vojsku i Saveznike. Streljivo, zrakoplovne motore, kompresore i generatore, utemeljene na postojećim motorima od automobila, kao i teške lokomotive, proizvodila je tvrtka za vrijeme rata.

Nakon rata Romeo je preuzeo vlasništvo nad Alfom i proizvodnja automobila je nastavljena 1919. Konačno 1920. godine trvtka mijenja ime u Alfa Romeo, a prvi proizvedeni automobil iz novo imenovane tvrtke bio je Torpedo 20-30 KS. Giuseppe Merosi je ostao glavnim dizajnerom, a tvrtka je nastavila s proizvodnjom vrlo dobrih automobila kao i izvrsnih automobila za utrke (uključujući i 40-60 KS i RL Targa Florio). 

Iz Fiata, na nagovor mladog Alfinog vozača auto utrka Enza Ferrarija, dolazi novi dizajner koji će zamijeniti Merosija, to je Vittorio Jano.

Novi dizajnirani Janov automobil P2 Grand Prix pobijedio je 1925. na svjetskom prvenstvu. Za obične automobile Jano je napravio motore male zapremine od 4, 6 i 8 cilindara u redu, po uzoru na motor iz P2. To će postati zaštitni znak Alfa Romeovih motora; napravljeni od laganih slitina, vrh komore za izgaranje je polukružnog oblika (t. zv. HEMI motor), svjećice su postavljene u središtu te posjedovanje dva reda ventila i dvije bregaste osovine. Janov dizajn se pokazao moćnim i pouzdanim. 

Nicola Romeo odlazi 1928., Alfa Romeo propada zbog isteknutih ugovora te 1933. tvrtku spašava vlada, koja je tada imala veliku moć. Alfa je postala oruđe Mussolinijeve fašističke Italije kao narodni znamen.

Tvornica je bombardirana za vrijeme Drugog svjetskog rata, i borila se za isplativost proizvodnje nakon rata. Raskošni automobili su bili nepodobni za daljnju proizvodnju. Manja i mnogobrojno proizvodiva vozila počela su se proizvoditi. 

U 1970.-im godinama Alfa Romeo opet zapada u nevolje s novcem. Talijanska vlada se povukla, dok je Fiat 1986. stekao vlasništvo.

Tako je nastala nova skupina, Alfa Lancia S. p. A., koja proizvodi Alfe i Lancie.

ALFA 1900 

View this gallery on Flickr

ALFA 1300 

View this gallery on Flickr

ALFA 2600 Sprint  

View this gallery on Flickr

ALFA GTV 1981  

View this gallery on Flickr

 

Više u ovoj kategoriji: « Opel VW »