Četvrtak 17 Listopad 2019

Indian

Napisao
Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
Indian motocikli Indian motocikli

Indian Motorcycle Manufacturing Company - Američka najstarija tvornica motocikala koju su osnovali George M. Hendee i Carl Oscar u Springfieldu, Massachusets,1901.g., dvije godine ranije nego što je svijetlo dana ugledao legendarni proizvođač motocikala Harley-Davidson! 

Hendee i Oscar bili su bivąi vozači biciklističkih utrka koji su proizveli motocikl od 1,75 ks sa jednocilindričnim agregatom u Springfieldu. Motocikl je bio vrlo uspješan i prodaja je naglo rasla tijekom desetljeća. 

1904. takozvani "Indian sa dijamantnim okvirom" čije agregate je izrađivala Aurora-firma u Illinoisu, bio je dostupan u žarko crvenoj boji koja je kasnije postala Indianov zaštitini znak. Do 1913. proizvedeno je oko 32.000 takvih motocikala. 

1907. Indian je proizveo prvi V-twin agregat sa kojim se ksnijih godina iskazao u moto utrkama i slamanju dotadašnjih rekorda Jedan od najpoznatijih vozača Indiana bio je Erwin "Cannonball" Baker koji je postavio zapažen broj rekorda na utrkama! 

1914. vozio je Indian duž Amerike, odnosno od Sn Diega do New Yorka za rekordnih 11 dana, 12 sati i 10 minuta.

1916. Proizvedan je Indian Powerplus" sa V-twin agregatom pod 42 stupnjeva sa 1000cc što je bilo dovoljno za brzinu od  96km/h. Powerplus je bio vrlo uspješan model, bilo da se upotrebljavao kao roadster ili kao baza za trkaći motor. Proizvodio se do 1924. sa sitnim promjenama. 

Unatoč velikoj konkurenciji Indian je i dalje bio sve uspješniji, što se pogotovo odnosilo na tehničke inovacije koje so ostale marke motocikala teško pratile u to vrijeme. To se posebice dobro vidjelo na poznatoj utrci " Isle of Man TT " 1911. kada su Indianovi vozači Godfrey, Franklin i Moorehouse postigli prvu, drugu i treći poziciju. Također valja spomenuti pobjedu Indianovih motocikala u više od preko 900 utrka.

Chief i Scout modeli

Indianovi modeli " Chief " i " Scout " sa V-twin agregatima počeli su se proizvoditi ranih 20-tih godina prošlog stoljeća u Springfieldu i tijekom vremena postali su jedni od najuspješnijih modela. V-twin agregati bili su poznati po velikoj snazi i pouzdanosti što je dovelo do stare izreke:
" You can't wear aut an Indian Scout, or its brother the Indian Chief; They are built like rocks to take the knocks; it's the Harleys that cause grief"

Prvi model " Chief " proizveden je 1922. Imao je argegat od 1000 cc koji se bazirao na Powerplusu, a godinu dana kasnije zapremnina je povećana 1200cc. Razna poboljšanja učinjena su tijekom godina, uključujući i poboljšanje i prilagodbu prednjih kočnica 1928.

1924. Svi modeli su postali opremljeni velikim blatobranima koji su postali zaštitni znak Indiana, a model " Chief " dobiva cjevasti okvir što je bilo superiorno u odnosu na tadašnjeg najvećeg konkurenta Harley-Davison. Chief modeli postali su vrlo uspješni i plijenili su pažnju svojim izgledom, udobni motocikli koji su bili u mogućnosti razvijati zavidnu brzinu od 136 km/h u standardnoj verziji i peko 160 km/h u tuniranoj verziji. Jedina zamjerka odnosila se na poveću težinu, a samim time i ne slabije ubrzanje!

1930. Indian otkupljuje E.Paul.Du Pont. Novi vlasnik orijentira se najprije na estetski izgled , tako da su se modeli mogli birati u 24 boje i na spremniku goriva nastaje velik prepoznatljiv logo.

1950. Poznati V-twin agragat povećan je na 1300 cc i ugrađene su teleskopske vilice

1953. Prestaje proizvodnja Chiefa zbog financijskih problema
" Scout " model najprije je proizveden sa 596 cc, a kasnije i sa agregatom od 754 cc. Taj model je ujedno i veliki suparnik Chiefu i jedan od Indianovih najvaľnijih modela.
Najslavnija verzija modela Scout bio je model " Scout 101 " proizveden 1928. koji je bio lako upravljiv zbog nižeg okvira.

INDIAN 4 - 1930 

View this gallery on Flickr

Više u ovoj kategoriji: « Jawa Tomos »