Nedjelja 15 Prosinac 2019

Mazda

Napisao
Ocijeni sadržaj
(1 Glasaj)
MAZDA MAZDA

Ime Mazda

Mnoge automobilske kuće nose imena svojih utemeljitelja (Honda, Renault, Ferrari itd.). Druge pak rabe neku skraćenicu (BMW, Fiat, Alfa itd.). A Mazda je vjerojatno jedina automobilska kuća koja je u odabiru imena izabrala ime božanstva.

Zaratustra - ime Mazda potiče iz njegovog vjerovanja Zaratustrino vjerovanje je jedno od najstarijih u svijetu. Ustanovio ga je Zaratustra u 7. stoljeću prije naše ere. U središtu je tog vjerovanja iskazana suprotnost između Dobra i Zla. A vrhovno božanstvo, Stvoritelj Neba i Zemlje, ljudi i duhova, iz kojega izviru Svjetlost, Istina i Dobro, a koji je istodobno i vrhovni sudac, naziva se Ahura Mazda.

Sadašnja tvrtka Mazda ranije je djelovala i postala poznata pod imenom Toyo-Kogyo Corporation. Ipak, od početka su se neki proizvedeni automobili javljali pod imenom Mazde. Sam utemeljitelj tvrtke Jurijo Matsuda izabrao je ime, smatrajući kako će mu taj odabir donijeti sreću u poslu. Kasnije se, 1984. godine, tvrtka Toyo-Kogoyo Corporation preimenovala u tvrtku Mazda Motor Corporation. I priči je kraj. Treba još pridodati, pogledate li raniji logotip tvrtke, (sadašnji Mazdin logotip je u obliku krilatog slova M), opazite da predstavlja dvije stilizirane ruke, koje grle, podupiru i štite Zemlju, cijeli svijet.

Utemeljitelj Mazde

Jujiro Matsuda (1875.-1952.)
Jujiro Matsuda - utemeljitelj Mazde Rođen je, kao dvanaesto dijete, u prefekturi Hirošima 6. kolovoza 1875. godine u ribarskoj obitelji. U dobi od tri godine umro mu je otac, a s trinaest godina zaposlio se u kovačkoj radionici u Osaki. U dvadesetoj je godini već posjedovao vlastitu radionicu s 50 zaposlenih radnika, koju je zbog recesije morao zatvoriti. Ponovno se okušao u istom poslu tek nakon 11 godina.

Konstruirao je i patentirao pumpu koja se vrlo dobro prodavala, zbog čega je i osnovao poduzeće. No, kada je drugo poduzeće preuzelo njegovo, on je opet napustio posao.

Tek 1912. godine ponovno je utemeljio novo vlastito poduzeće. Nakon samo godinu dana rada zapošljavao je 4000 radnika, koji su izrađivali dijelove za artiljerijska oruđa za Carsku Rusiju. Međutim, i to su poduzeće uskoro preuzeli drugi vlasnici.

Preuzima, sa skupinom ulagača, u siječnju 1920. godine poduzeće Abemaki, koje je proizvodilo pluto. Poduzeće je kasnije preimenovano u tvrtku Toyo Kogyo (prva riječ na japanskome jeziku označava istok, a druga industriju). Sam, već slijedeće, 1921. godine, preuzima vođenje te tvrtke.

Prvi proizveden model motora 

U rujnu 1927. godine odlučio je da njegova tvrtka poveća proizvodnju te otvori nove proizvodne programe. U tom je sklopu 1929. godine proizvedeno prvih 30 motocikla, od kojih je jedan čak pobijedio u nekoj utrci. 

Trokotačni dostavljač

U početku 1931. godine tvrtka Toyo Kogyo otpočela je proizvoditi trokotačne dostavljače s motorom od 500 ccm, koji su slijedeće, 1932. godine već s velikim uspjehom prodavani i u Kini. Tvrtka je, potom, 1940. godine proizvela i prvi prototip automobila, no njegov je razvoj zaustavljen početkom Drugog svjetskog rata.

Povijest Mazde nakon Drugog svjetskog rata

Američki su zrakoplovi 6. kolovoza 1945. godine bacili atomsku bombu na Hirošimu. Pri tome nisu uspjeli uništiti tvrtku Toyo Kogyo, koja je uspjela očuvati polovicu svojih zgrada. Stoga je već za pet godina, 1950. godine, tvrtka mogla početi proizvodnju novog trokotača tipa CT, dvocilindraša sa zapreminom od 1157 ccm te 32 KS, koji je postigao veliki uspjeh. Potom slijede CA četvorokotačni dostavljač te vatrogasno vozilo CF.

Mazda R 360U svibnju 1960. godine konačno je predstavljen automobil R 360, coupe sa zračno hlađenim motorom i zapreminom od 356 ccm. Godine 1962. slijedi carol sedan sa četvorocilindričnim motorom, a 1963. godine model 800 te familio four, s motorom postavljenim sprijeda, a sa stražnjim pogonom.

Godine 1951. vodstvo tvrtke je preuzeo Tsuneji, sin Jurija Matsude. Tseuneji je preuzeo vodstvo tvrtke 1951. godine, a u ožujku slijedeće godine Matsuda je umro. Tsuneji je vodio tvrtku sve do svoje smrti 1971. godine, kada je preuzima njegov sin Kohei, vodeći je do 1977. godine. Godine 1984. tvrtka Toyo Kogyo Corporation preimenovana je u Mazda Motor Corporation.

MAZDA 1200 (1963-1968) 

View this gallery on Flickr

MAZDA 1800 

View this gallery on Flickr

MAZDA 323 - 1978 

View this gallery on Flickr

MAZDA 626 - 1982 

View this gallery on Flickr

Više u ovoj kategoriji: « Peugeot Ford »